• Co je Captafer™?

    Captafer™ je doplněk stravy, který podporuje vstřebávání železa z běžného jídla. Sám železo neobsahuje, díky tomu je vhodný i pro těhotné, kojící či diabetiky.
    VÍCE O CAPTAFERU™
  • Role železa v organismu

    Správná míra železa je nezbytná pro správné fungování organismu. Nedostatek železa může přispět k problémům jako únava a bolesti hlavy ....
    O ROLI ŽELEZA
  • 13 rad, jak na dostatek železa

    Podívejte se na 13 tipů z běžného života, jak si poradit s nedostatkem železa.
    13 tipů

Komu železo chybí nejvíce a jak ho doplnit?

Mezi nejvíce ohrožené skupiny patří ženy v produktivním věku, především v těhotenství maminky po porodu. Dále je nedostatek železa typický při zánětech střev či vředových chorobách. Velký vliv má také nevyvážená strava chudá na železo. Captafer™ může s příjmem železa výrazně pomoci v kombinaci s vhodnou stravou bohatou na železo.

    • MÁLO ŽELEZA V TĚHOTENSTVÍ

      MÁLO ŽELEZA V TĚHOTENSTVÍ

      Těhotné ženy jsou vůbec nejčastěji ohroženou skupinou. Potřebují výrazně vyšší příjem železa a nedostatek je u nich častým jevem.

    • MÁLO ŽELEZA PO PORODU

      MÁLO ŽELEZA PO PORODU

      V průběhu porodu ubývá železa v organismu. V období po porodu je proto příjem železa velmi důležitý.

    • MÁLO ŽELEZA PŘI CHOROBÁCH

      MÁLO ŽELEZA PŘI CHOROBÁCH

      Nedostatek železa se často vyskytuje u chorob trávícího traktu. Nezřídka doprovází cukrovku, záněty střev, rakovinu a další.

Všechny generace jako ze železa

Jak Captafer™ pomáhá vstřebávání železa?

Captafer™ je složený z hydrolyzátu z rybího kolagenu bohatého na glukosaminoglykany, vitamínů C a E, zinku, mědi a kyseliny listové. Tyto látky pomáhají tělu efektivněji vstřebávat železo přirozenou cestou z potravy.

  • Captafer™ je doporučován ve všech případech, kdy nejsou dobře tolerovány přípravky obsahující železo, jelikož neobsahuje železo jako takové.
  • Captafer™ je vhodný i pro těhotné a kojící ženy.

Zaujal Vás Captafer™?KOUPIT NA BENU.CZ

Strava bohatá na železo

Strava má významnou úlohu jak při prevenci, tak při nedostatku železa , tak i nedostatku vitaminů. Nejlepší prevencí je zdravé stravování s dostatkem látek nezbytných pro tvorbu hemoglobinu – železa, kyseliny listové a vitaminu B12, což lze zajistit odpovídající konzumací červeného masa, jater, ryb, vajec, citrusů, chřestu, špenátu, ale i hub a sýrů. Studie ukazují, že schopnost vstřebávání vitaminu B12 je u lidí ve věku nad 50 let nižší.

Význam vitaminů a absorpce železa

Vedle správné volby potravin s dostatkem železa je důležitá i jejich kombinace, která ovlivňuje vstřebávání a využitelnost železa v organismu. Pravidelná, pestrá a správně vyvážená strava tak může pokrýt každodenní potřeby. Nejvíce železa je obsaženo v hovězím a jehněčím mase, zejména v játrech. Dostatek je ho i v ústřicích, mušlích, vajíčkách, luštěninách, ořeších, špenátu, sušeném ovoci, pivovarských kvasnicích a hnědých mořských řasách.

Železo se v organismu lépe vstřebává spolu s vitaminem C, proto je důležité pravidelně konzumovat ovoce (černý rybíz, kiwi, rakytník, ostružiny, jahody a pomeranče) i sušené (vydatným zdrojem železa jsou sušené meruňky) a zeleninu (paprika, červená řepa, růžičková kapusta) nebo jedlé kaštany.

Například podle výzkumu bylo u 28 přísných vegetariánů zjištěno, že dvouměsíční užívání 500 mg vitaminu C po obědě a po večeři zvýšilo koncentraci železa o 17 %.

Míra vstřebávání železa z potravin záleží také na zdroji. Zatímco z rostlinných zdrojů se ho vstřebává pouze kolem 5 procent, ze živočišných je to např. u masa téměř 25 procent. Vstřebání železa z jakýchkoli potravin, ať už rostlinných, nebo živočišných, je snížena, pokud jsou při jídle doprovázeny kofeinem. Schopnost organismu absorbovat železo snižuje i vápník a zinek.

Captafer™ pomáhá vstřebávat železo přirozenou cestou z jídla a eliminuje tak toxické účinky vysokých dávek železa podávaného v podobě léčiv. Spolu s užíváním je proto důležité přijímat kvalitní a vyváženou stravu, bohatou na železo. Poradíme, které potraviny obsahují nejvíce železa.

  • Potraviny bohaté na železo

    Podívejte se na potraviny s vysokým obsahem železa, kterými Captafer™ nejlépe doplníte.

  • ŽELEZITÉ POTRAVINY
  • Recepty na železitá jídla

    Uvařte si něco dobrého se spoustou železa. Ve spolupráci se špičkovými kuchaři pro Vás vymýšlíme zdravé pochoutky.

  • RECEPTY